lördag 29 januari 2011

Faxen återlämnad

Häromdagen lämnade jag tillbaka kommunens fax . Ja - när jag kom med i kommunstyrelsen så kom de faktiskt hem och installerade ett nytt telefonuttag och en fax hemma hos mig. Det ni! Nu är jag glad att vara av med densamma. Jennys "Våga vägra fax" kampanj är igång.

Det ska bli spännande att se vad som händer i framtiden med handlingar som tidigare faxats ut. I fredags hade vi lite intressanta diskussioner om vad som är möjligt i stället för att faxa/skicka ut de kommunala handlingarna. Vår föreläsare som pratade om kommunallagen tipsade om några kommuner som köpt in Ipads till politikerna och att de nu får sina handlingar via den istället. En utmärkt idé att titta vidare på tycker jag.
Faxar tillhör det förgågna.

2 kommentarer:

  1. Intressant kampanj som ska bli spännande att följa! :-)

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag också. Fick indikationer av att något är på gång så håll utkik efter uppföljning =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...