fredag 4 februari 2011

Ett år äldre..

Så kan man lägga ännu ett år till handlingarna och gå in i ett nytt. Det är väl inte nyår idag kanske du tänker - och nej det är det inte men jag fyllde år igår och därav den lite filosofiska inledningen. Nu startar jag ett nytt år med många nya möjligheter det 37:e året har nu startat i mitt liv...

För många, kanske framför allt inom politiken betraktas jag som fortfarande som ung. Ibland händer det t om att jag får uttala mig om vad "unga idag tycker". Det känns lite konstigt som 37 åring.... När jag själv var 15/16 år - ung - tyckte jag ju att folk över 30 var gamla.

I veckan var jag på kurs och då sa en av mina "yngre jämnåriga kurskollegor" det här ordspråket angående ålder och erfarenhet: "20 års erfarenhet kan vara ett års erfarenhet upprepad 20 ggr" .

Jag hoppas i stället samla på mig 20 års erfaranhet med 20 års nya erfarenheter, för kunskap är aldrig en tung börda att bära. I helgen ska jag dela med mig av mina erfarenheter såväl inom jobbet som inom politiken. Hoppas att jag också får någon ny erfarenhet eller kunskap från någon annan klok människa som jag kan lägga i min egen ryggsäck.

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...