söndag 20 januari 2013

Året har startat med avhopp

I veckan smygstartade det politiska livet igen efter ett välbehövligt jullov. Det politiska året startade med möte med barn- och utbildningsnämnden och ett möte med fackliga företrädare från förskola, förskoleklasserna och skola. Många intressanta samtal och funderingar avhandlades med de fackliga representanterna. Det är ett utmärkt sätt för mig som politiker att träffa de som dagligen arbetar i den verksamhet som jag är satt att fatta beslut kring. Många gånger så vill man att vi oftare ska hälsa på i tex skolan. Det skulle jag gärna göra men som fritidspolitiker är det inte alltid helt lätt att hinna med allt. Jag har ju ett vanligt jobb och håller på med politik på fritiden, det är det inte alla som förstår - många tror att jag bara är politiker, på heltid. Det vore ju roligt om det var så men tyvärr inte än men vem vet efter valet 2014 =)
Tyvärr innehöll den gångna veckan ett avhopp från en annan politiker i Hallstahammar. Joakim Graning (S) avsa sig alla sina uppdrag utom sin plats i kommunfullmäktige. Vi är politiska motståndare men det är alltid tråkigt när någon som är engagerad väljer att hoppa av sina uppdrag. Det blir spännande att se vem som tar hans plats som ordförande i kultur- och fritidsnämnden.

Nästa vecka lanseras fler besked om lokalutredningen. Håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...