måndag 19 november 2012

Vänsterpartiet stödjer Alliansen kring lärarlöner?

I fredagens VLT kritiserar Richard Andersson (V) majoritetens prioritering att säga upp lärare för att finansiera ökade lärarlöner.

Jag tycker det är jättebra! Richard är själv lärare och vet vad en nedskärning av antalet lärare skulle betyda för skolan i vardagen. Synd bara att inte fler ser det vi ser och protesterar!

Det jag inte förstår är varför Richards partikamrater från Vänsterpartiet i Barn- och utbildningsnämnden inte röstade mot förslaget då det var uppe för beslut i och med budgeten i nämnden. Vänsterpartiets representant röstade nämligen för förslaget och är alltså lika medskyldiga till detta som Socialdemokraterna. Innebär Richards utspel att vänsterpartiet nu bytt åsikt i frågan?

Jag gillar att politiker står upp för sin åsikt och är tydlig – jag är det ofta själv och jag hoppas att Richards utspel innebär att frågan kommer upp på dagordningen igen och att man backar kring sina förslag.
Jag tvivlar .....men jag hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...