tisdag 17 januari 2012

Visioner och regioner

Igår var det kommunstyrelse i Hallstahammar och visioner och regioner var på dagordningen. Regioner handlade så klart om regionfrågan och vilka län som bör bli ihop med vilka. För gemene man tror jag den här frågan är ganska ointressant och komplicerad att förstå. Huvudsaken är att sjukvård och kollektivtrafik mm fungerar.

Har i frågan pratat med lite olika kategorier av människor och jag är trygg och nöjd med det förslag som Alliansen i Hallstahammar igår drev men blev nedröstade kring nämligen Uppland, Västmanland & Södermanland. Igår diskuterade tydligen även Landstinget i Sörmland frågan men fastnade rejält. Blir intressant att se om det blir några regioner eller inte de närmaste åren.

Visionerna handlade om kollektivtrafiken. Hur ser kollektivtrafiken i Hallstahammar ut 2030? Har du svaret? Jag tar gärna mot ideer och tankar på hur just Du tror utvecklingen pekar. Gjorde ett inlägg igår i KS om distansarbete och dess ev påverkan på kollektivtrafiken i framtiden. Vet inte riktigt om de andra fattade vad jag menade men idag blev jag lite glad när jag på P4 Västmanlands nyhetssändning kl 06:00 imorse hörde att just distansarbetet i Västmanland ökade. Visst blir det så även i framtiden, eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...