fredag 3 december 2010

Våga vägra fax

I måndags myntade min kollega Jenny Olsson uttrycket "Våga vägra fax" i kommunfullmäktige.
Det är bra! Idag har nämligen alla som sitter i kommunstyrelsen en fax installerad hemma hos sig.

Jag har haft en nu i fyra år och jag kan säga att den antingen har slut på toner, papper eller så är det ngt annat fel på den. Nu har jag gett upp - helt enkelt dragit ur sladden och använder den som pappershållare.

Faxen installerades för att vi snabbt skulle kunna få meddelanden men i praktiken är det mest postlistor som kommer. Och snabbt - vem går med en fax under armen hela dagarna? Inte jag i alla fall.

Sen kostar det givetvis en del med faxar - en helt onödig utgift som vi hellre använder till annat.

Nej - "Våga vägra fax" helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Att ha tillgång till en fax är enligt mig fortfarande en självklarhet, men numera kan man väl gå över till att ta emot faxmeddelandena via e-post som man läser direkt i mobiltelefonen?

    SvaraRadera
  2. Visst kan en fax vara bra för vissa men som politiker är jag mycket tillgängliga via andra kanaler ex epost alt sms.
    Eftersom syftet med faxen var snabb informations spridning faller konceptet...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...