lördag 11 december 2010

Förskolepussel

Förskolan i Hallstahammar fortsätter att vara en het fråga. Idag skriver VLT om Förskolan Koltrasten och beslutet att sälja Vallmoskolan istället för att bygga om den till förskola.

Koltrastens förskola ligger på förorenad mark och det har vi alla vetat om länge. Frågan är bara vad som händer nu! Alliansen har länge förordat ett aktivt sökande efter fler utförare, det kanske inte löser problemen i Kolbäck men det löser problemen med stora barngrupper i övrigt. Dessutom förordade vi i budgeten för 2011 en utredning av förskolan i Kolbäck - den lär vi få nu.

Måste dock säga att jag inte riktigt hänger med i de olika kostnadsdelarna som idag redovisas i VLT. Jag har bestämt för mig att vi fick ett kostnadsförslag på en ombyggnad av Vallmoskolan till förskolla på totalt 12Mkr men jag kan minnas fel. Jag ska kolla upp det.

Även förskolan Myrans lokaler har problem. Jag skrev en del om det i den här bloggen i september då renoveringen där avstannat.


Nu är frågan högaktuell igen och det ska bli väldigt intressant att se hur majoriteten hanterar den nu. Spännande!

1 kommentar:

  1. Här kan ni läsa mer om Koltrasten http://www.hallstahammar.se/Nyheter/2010/Ingen-akut-risk-med-forhojda-halter-i-marken/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...