måndag 16 maj 2011

Grymt imponerad

Idag har jag haft förmånen att besöka Årstaskolan -en riktig förebild inom skolvärlden. Jag kan bara konstatera att jag är grymt imponerad över det engagemang och det arbete som vi idag fick ett smakprov på.

Josef Sahlin förövrigt vinnare av Guldäpplet 2011 och Martin Fernström berättade engagerat och inspirerande kring hur man på skolan använder sig av sociala media som en del i undervisningen. Bland annat presenterades "Kunskapshubben" där du tex kan hitta mattens gångertabeller - här åttans tabell i en llite poppigare variant. Kolla, lyssna och lär... Över 13 000 visningar talar sitt tydliga språk. De är populära!






Årstaskolan Stockholm - Kunskapshubben


Vi fick också veta mer om hur klasser använder bloggar kring bla bokresentioner och för olika klasser.

Ett mycket intressant besök som jag verkligen hoppas vi kan sprida även till skolan i Hallstahammar. Jag är övertygad om att det skulle lyfta våra skolresultat och utveckla vår skola inför framtiden.


Här är vi som är ute på besöket:

Barn och utbildningsnämndens AU (exkl mig), IT pedagogen från Årstaskolan samt skolchefen i Hallstahammar. Arrangör är VKL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...