onsdag 28 augusti 2013

Folkpartiet gör skillnad - extra matte

Jag brukar alltid säga att "Vardagen är underskattad". Det är för att jag verkligen tycker att den är det. Jag gillar vardag. Rutiner gör att man får saker att hända och det är skönt att veta att man har att göra.

I år blev det lite nyheter i familjens vardag. Sonen börjar första klass. Tänk vad tiden går fort. Skolväska, pennor och skrivböcker inhandlades under viss protest men ivrigt påhejat av storasyster. Nya aktiviteter kommer till i kalendern och första läxan är nu ett faktum. Liten har helt plötsligt blivit stor.

Första skoldagen innebar som för alla andra föräldrar en bunt papper som ska fyllas i och lämnas in. Tider på fritids, inkomstuppgifter, tillstånd om att ta bilder, tillstånd om att få cykla till och från skolan och jag vet inte allt.

Ett besked som kom hem i väskan kändes extra glädjande för mig som Folkpartist. Det var beskedet om att från och med i höst får eleverna extra matteundervisning. Folkpartiet gör skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...