lördag 16 mars 2013

Skantzöbadets camping

För ganska länge sedan föreslog jag att campingen i Hallstahammar - Skantzöbadet skulle arrenderas ut. Jag gjorde det för att jag tycker att en kommun i första hand ska hålla på med vård, skola och omsorg och inte konkurrera med privata företag. Camping är ingen kärnverksamhet och skulle mycket väl kunna drivas av en företagare i stället för av kommunen. Ägandet kan fortfarande vara kvar hos kommunen men driften skulle mycket väl kunna skötas av någon annan. Inte helt förvånade gillar inte den röda majoriteten i Hallstahammar mitt förslag. De förkastar helt enkelt förslaget. Förkastar var ett nytt ord  - förslag brukar avslås men som sagt de gillar inte idén. Argumentet till varför det inte är ett bra förslag är dock märklig. Badet skulle bli dyrare om campingen arrenderas ut. Varför då undrar jag?  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...