tisdag 2 november 2010

Jag gillar Folktandvårdens SMS påminnelser

Häromveckan fick jag ett brev hem om att dottern var kallad till Folktandvården. Brevet satte jag upp på kylen - bästa sättet att inte tappa bort det och .... ja sen glömde jag säkerligen precis som många andra att skriva upp dagen och tiden i kalendern.

Räddningen kom dock i helgen. Mitt under sittande konferens med jobbet fick jag i lördags ett påminnelse SMS. Hej! Välkommen på din tid... osv.

Vilken service! Nu hade jag kalendern framför mig och skrev genast in tiden och idag är det alltså dags. Jag vill därför idag "hissa" Folktandvårdens SMS påminnelser som det så poppis heter. En jättebra service till kunden. En service som säkerligen också minskat antalet "uteblivna besökare" på Folktandvården. Måste ställa den frågan idag... Rapport kommer...

2 kommentarer:

  1. Jo... Det är en bra tjänst i rätt sammanhang. Själv har jag i flera år fått påminnelse om att min före detta frus ena barn ska gå till tandläkaren... Hur mitt nummer hamnade i deras system är för mig en gåta. Men visst, det är inte så det fungerar för majoriteten av mottagarna!!

    Så det är ju bra!

    SvaraRadera
  2. Japp - det funkar =) Tråkigt bara när inte uppdateringarna går fram...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...