lördag 10 juli 2010

Intressanta inlägg

Visst är det underbart med sol, sommar, bad och semester! Jag njuter och inläggen här kommer lite mer sporadiskt under några veckors tid. Ska man som min son härintill orka klättra högt upp i trädet måste man samla krafterna innan.

Det är intressant att följa lite nya ledarskribenter såhär i sommartid. Rapporterna från Almedalen duggar tätt och jag följer just nu Ola Mårtensson i Västervikstidningen.

Idag har han ett inlägg om "Mer politik och fler politiker i ditt liv?" som avslutas på följande sätt:

"Bortom alla procentsatser, extrasatsningar och vallöften finns det en djupgående skillnad mellan borgerlig och socialdemokratisk politik. Den skillnaden består i huruvida man vill använda politiken till att förändra verkligheten för människor så att de i större utsträckning själva kan fatta besluten över sina liv, eller om man hellre överlåter allt fler beslut till politiker. Tilltro till människan eller till systemet"

Jag tror på människan! Det, precis som min sons tro på sig själv kan ta människor till högre höjder inte bara i körsbärsträdet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...