måndag 14 juni 2010

Sociala mediers betydelse i politiken

Kommer sociala media ha betydelse i höstens val eller inte? Ja får man tro den senaste rapporten och gårdagens inslag i Rapport, där Lilith Svensson medverkar så kommer de inte att ha betydelse i att nå nya väljare.

Men samtidigt tyckte Annika Bergström, mediaforskare att politiker ska vara interaktiva på sociala media.

Jag är övertygad om att sociala media kommer att ha betydelse och givetvis ska vi som politiker vara aktiva i sociala media. Vi ska finnas där väljare finns och sociala media ger en unik möjlighet till dialog och debatt med både väljare och andra politiker. Själv har jag flera gånger bvlivit konkatad av väljare just tack vare jag är aktiv i sociala media. De hade inte hittat mig lika lätt om jag inte bloggat, twittrat och varit aktiv på Facebook. Speciellt inte som mina kontaktuppgifter tex inte finns på kommunens hemsida - än (bättring är på gång).

Hur stor betydelse de sociala medierna får är dock lite mer ovisst. Det får vi helt enkelt vänta och se i höst. Det blir spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...