måndag 21 juni 2010

Olika syn på öppenhet

Idagens budgetdebatt blev jag varse om vilken skillnad det finns i synen på öppenhet och delaktighet. För mig handlar inte öppenhet och delaktighet om att ha många ledamöter i kommunfullmäktige eller i nämnder.

För mig handlar en ökad öppenhet om att lyssna på medborgarna, låta dem ha en aktiv del i påverkandet inför beslut och att vara öppen för synpunkter från medborgarna. Jag själv försöker göra det bla genom att vara aktiv i sociala media och där/här ha en dialog med medborgare i och utanför Hallstahammar.

Öppenhet för mig handlar om att det ska vara lätt att komma i kontakt med både politiker och tjänstemän såväl digitalt som "analogt" och för mig som politiker att vara tillgänglig. Det handlar om att ha öppna sammanträden, allmänpolitisk debatt i fullmäktige och en aktiv medborgardialog - inte bara i valtider.

Det handlar också om kommunikation, dialog och möten. Möten som sker i verkligheten, via telefon och på nätet. Jag gillar möten och jag liksom Alliansen gillar öppenhet men på vårt sätt! Läs mer i vårt budgetförslag på www.folkpartiet.se/annalundberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...