fredag 14 oktober 2011

Landsmöte i Karlstad!

Befinner mig just nu på Folkpartiets Landsmöte i Karlstad. För er som inte vet vad ett landsmöte är så är det som ett gigantiskt Årsmöte där ombud rbeslutar kring motiner och förslag på vilken politik Folkpartiet ska driva i framtiden. En bra bit över 600 motioner (förslag) ska behandlas och det ska bli jättespännande att vara med i debatter och diskussioner. För mig är det mitt första Landsmöte! Jag förväntar mig många intressanta inlägg och långa dagar. Har laddat med morgonpromenad, sköna kläder och en gårdag med ett härligt gäng partikamrater.

Nu på morgonen har vi startat med ett föredrag av minister Erik Ullehag som pratat ungdomsarbetslöshet och Svensk Flexicurity en fråga som kommer att bahandlas under landsmötet. Fortsatta rapporter kommer under helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...