fredag 29 oktober 2010

Politikerna i Hallstahammar ska bli lättare att nå, kanske.....

I augusti lanserade Hallstahammar kommun sin nya hemsida - inte en dag försent enligt mig och med en avsevärt förbättrad information till kommunens medborgare paketerat på ett smakfullt sätt. En sak har dock saknats - kontaktupgifter till de folkvalda politikerna. En fråga jag och flera andra drivit på genom motioner, frågor och insändare.

Idag skriver dock VLT att det är på gång - ÄNTLIGEN säger jag. Alla nyvalda i kommunfullmäktige har nu fotograferats och fått lämna in kontaktuppgifter. Det som dock förvånar mig är att många folkvalda tydligen inte vill publicera sina kontaktuppgifter på kommunens hemsida. Det gör mig väldigt förvånad.

Har jag valt att vara kommunpolitiker, det är ju faktiskt ett fritt val man gör, och representera folket i Hallstahammar och så vill jag inte göra det möjligt för de som bor i Hallstahammar att kontakta mig - det tycker jag är konstigt. Jag som folkvald har ju fått ett förtroende att representera Hallstahammars innevånare - då måste jag ju kunna ha kontakt med innevånarna, eller?

Att jag sedan inte vill lämna ut alla uppgifter kanske är förståeligt men att jag ska kunna nås på något sätt, via telefon, e-post eller brev det tycker jag är självklart. Jag vet inte om det är jag som är annorlunda och konstig eller om det helt enkelt är en generationsfråga. Jag vill i alla fall bli kontaktad och jag hoppas att du som vill kontakta mig hittar mina uppgifter - snart också på kommunens hemsida. Tills vidare får du hålla tillgodo med twitter, Facebook, hemsidan, e-post, telefon, brev eller varför inte IRL (in real life).

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...