fredag 22 februari 2013

Näthat i dagens VLT

Idag skriver VLT om näthat och jag har fått uttala mig om min närvaro i sociala media. Jag har mest positiva erfarenheter av sociala media, även om just Socialdemokraterna i Hallstahammar i dagarna kanske inte gillar min närvaro där och försöker göra allt för att stoppa mig.

Näthatet är en viktig fråga som behöver belysas. Det är inte okej att hota andra varken på nätet eller i verkligheten. Vi får se vad effekten blir efter gårdagens artikel om mitt Twittrande från måndagens kommunstyrelse. Hittills har jag mest fått positiva kommentarer och pepp att fortsätta min närvaro i sociala media. Men man kan ju misstänka att socialdemokraterna inom kort kommer att föreslå en policy eller begränsa vår yttrandefrihet som politiker. Låt dem försöka säger jag! Jag kommer att fortsätta twittra, blogga och Facebooka om politiken i Hallstahammar. Yttrandefrihet kallas det!

Flera inlägg i debatten om mitt Twittrande på kommunstyrelsen handlar om att det vore bättre med öppna nämndsammanträden eller att sända sammanträden i lokalradion. Jag kan bara hålla med. Det är en fråga vi drivit men som Socialdemokraterna röstat ner! De vill inte ha öppenhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...