onsdag 27 april 2011

Maratonmöte med få besked kring ekonomi

22:37 igår klubbades fullmäktige av efter ett långt möte med många debatter. Kantzowska gymnaiset var givetvis den största frågan men inte den enda idag känns det dock lämpligast att bara fokusera på Kantzowska gymnasiet.

Fortfarande saknas realistiska siffror på kostnaderna kring majoritetens förslag på drift av det framtida gymnasiet. En snittsumma beräknad över åtta år utan närmare förklaringar duger inte! Vi måste veta mer för att veta vad som döljer sig bakom förslaget. Kostnaderna för majoritetens förslag kommer att innebära avsevärt ökade kostnader över tid - så står det i den utredning som presenterats - hur mycket och hur det ska finansieras återstår att se.


Oavsett vad man tycker om Kantzowska om det är bra eller dåligt så måste vi vara realistiska när vi fattar beslut. Gårdagens beslut är enligt mig fattat på känslor och inte realism och med tanke på de koncekvenser det kan komma att innebära för Hallstahammars kommun och dess verksamheter i framtiden. Tyvärr ett kortsiktigt beslut - ännu en gång.


Jag hoppas att jag har fel i den här frågan men oavsett vad blir jag inte lurad den här gången. Jag hade ett eget yrkande och reserverade mig mot beslutet och det känns idag skönt. Jag följde igår min övertygelse om vad som är rätt för Hallstahammar idag och i framtiden. Jag var ärlig mot mig själv och mot Hallstahammars innevånare - jag röstade för det förslag som jag tror på - en omstart i ordets rätta betydelse.

Gärna ett gymnasium i Hallstahammar - men inte till vilket pris som helst!

1 kommentar:

  1. "Lägga ner och starta om" tror jag är detsamma som att lägga ner för gott.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...