måndag 10 september 2012

En del växlar ner - andra upp

Efter en härligt intensiv helg med underbara partikamrater läser jag ikapp helgens tidningar och konstaterar, tyvärr att två yngre (30-40år är tyvärr yngre i det här sammanhanget) politiker i Hallstahammar lämnar politiken av familjeskäl. Jättetråkigt tycker jag!
Politiken, tror jag behöver bestå av människor i olika skeden i livet och med olika erfarenheter, olika verklighetsbilder och drivkrafter för att vara dynamisk och skapa ett bra samhälle. Om politiken och politikerna blir för lika tror inte jag att samhället utvecklas lika mycket och politiken inte presterar lika bra. Olikheter utvecklar helt enkelt.

Med det inte sagt att det är lätt! Olikheter skapar konflikter och missförstånd. Olikheter gör att vi ibland har olika verklighetsbild och inte förstår varandra men trots allt det så berikar olikheter såväl ett samhälle som politiken.

En del växlar som sagt ner - i det här fallet Vänsterpartiet som tappar två ledande politiker. Andra växlar upp. Jag själv har precis börjat mitt nya jobb på Folkpartiet och i Folkpartiet ökar vi nu farten inför supervalåret 2014 som är mindre än 16 månader bort....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...