måndag 8 november 2010

Medborgarmöten med tryggheten i centrum

Ikväll och i morgon är det medborgarmöten i Hallstahammars kommun. Idag är tillställningen i kommunhuset och i morgon på Vallbyskolan.

Det här är majoritetens sätt att skapa delaktighet och öppenhet. Inget fel i det men jag vill gå längre än så. Jag vill att våra innevånare ska ha möjlighet att närvara på nämndmöten, ställa frågor i kommunfullmäktige där alla kan svara, enkelt ska kunna få tag på politikers kontaktuppgifter för att underlätta direktkontakt och jag vill ha en allmänpolitisk debatt i fullmäktige. Jag vill att politiken ska vara tillgänglig, öppen och påverkbar för de som bor i Hallstahammar.

Kommer du på medborgarmötena? Kanske vi ses där!

1 kommentar:

  1. Jag vet inte hur det var för dig men jag stannade inne i snökaoset! En lastbil hade fastnat på gatan utanför och jag vågade mig helt enkelt inte ut...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...